V prvom rade musíš mať aspoň základné znalosti s GIANTS EDITORom (ďalej len GE). Ak nie, tu na fóre je niekoľko odkazov naň - HLEDAT!Tak začneme:
- vyberieme si stroj, na ktorý chceme daný prípojný bod spraviť.
- vyextrahujeme si ho do nejakej ľubovolnej zložky (odporúčam si vytvoriť nejakú na nejakom disku
MIMO operačného systému; pokiaľ máš len jeden HDD, tak si vytvor C:\1").
- otvoríme si model stroja (traktora alebo nákladného auta v GE, je to i3d súbor.
- na ľavej strane otvoreného okna GE so strojom je kolónka
SCENEGRAPH a v nej väčšinou názov stroja s malým plus vpredu (viď obr.1).
- klikneme na to malé plus, čím sa nám rozbalí vetva a hľadáme, či sa tu náhodou prípojný bod už nenachádza. hľadáme
attacherJointAk áno, hurá, netreba robiť nič, len skontrolovať v NAZOV_STROJA.XML, či sa indexy v GE a xml zhodujú.
Ak nie, musíme si ho vytvoriť. Postup je úplne jednoduchý:
1.) v hornom kontextovom okne klikneme na záložku
CREATE a potom na
TRANSFORMGROUP (obr.2), čím sa nám úplne dole vytvorí nový "objekt" s názvom
transform (obr.3)
2.) klikneme si na ňu (čím nám zmodrie) a v pravom okne GE sa v
ATTRIBUTES otvoria údaje o pozícií, rotácií atď. daného objektu. Hneď hore je prvá položka
Name, za ktorou je napísané
transform (obr.4). Na toto klikneme buď raz a vymažeme BACKSPACEom alebo dvakrát a prepíšeme na
attacherJoint a slačíme
ENTER (obr.5).
Dodržujeme veľké a malé písmená!!!3.) opäť klikneme v ľavom teraz už na objekt
attacherJoint, potom hore na
EDIT a následne na
CUT (obr.6). Neľakajte sa, prípojný bod zmizne.
4.) klikneme na názov stroja hore, čím si ho celý označíme. Potom následne opäť na
EDIT a potom na
PASTE (obr.7), čím už prakticky pridáme prípojný bod do stroja. tu vidíme, že je už na línií stroja, čo doteraz nebol(obr.8 ).
5.) teraz si pomocou farebných šípok v hlavnom okne GE upravíme prípojný bod, aby bol na správnom mieste (obr.9).
6.) vrátime kameru do pôvodnej polohy (x=0, y=0, z=9; rotx,y,z = 0) a uložíme.
Týmto sme v takmer v GE skončili.
Teraz si otvoríme xml súbor stroja (odporúčam NOTEPAD++). Musíme sem vložiť nasledujúci parameter, ktorý sa týka novovytvoreného prípojného bodu. (copy/paste - klikni na SPOILER!)
- Spoiler:
<trailerAttacherJoints>
<trailerAttacherJoint index="XX" low="true" />
</trailerAttacherJoints>
kde
XX je index prípojného bodu v GE. Prepíšeme XX na požadovanú číselnú hodnotu a xml súbor uložíme.
Teraz už len znovu zbalíme celý stroj do ZIPu a vyskúšame.
Môže sa stať, že nám aj tak vlečka/príves nepôjde pripojiť. V tom prípade prepíšeme v xml súbore
low="true" na
low="false".
A je to...
Tu sú obrázky:
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.1
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.2
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.3 ´
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.4
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.5
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.6
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.7
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.8
[You must be registered and logged in to see this link.]obr.9
Prosím uvedomte si, že dáta si upravujete na vlastnú zodpovednosť. Neručím za prípadnú kompletnú nefunkčnosť modu.