ls-novinky.forumczech.com
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.


https://ls-novinky.forumczech.com
 
PříjemPříjem  Latest imagesLatest images  Pravidla fóra!Pravidla fóra!  RegistraceRegistrace  PřihlášeníPřihlášení  

 

 Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE

Goto down 
3 posters
AutorZpráva
KoJaKCZE

KoJaKCZE


Počet příspěvků : 9
Registrován : 31. 07. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyThu Aug 01, 2013 6:13 pm

Zdravím všechny. Rád bych se zeptal, jestli někdo máte zkušenost s editací hmotností MODu, v praxi znamenající čistou prázdnou hmotnost stroje. Na českých fórech jsem ohledně této problematiky nenašel nic. Na zahraničních jen velice málo, z čehož asi nejvíce jsem čerpal zde:
kód:
http://fs-uk.com/forum/index.php?topic=125064.msg820279
Pokud chápu správně, změna hmotnosti daného modu, by se měla měnit změnou parametru DENSITY VIZ screen v linku zahraničního fora.
Já osobně jsem zkoušel editovat tento MOD Tatra T815 4x4 pack:
kód:
http://www.ulozto.cz/xL1CBQk/tatrat815-4x4-pack-ls-13-rar
pokud nahlédnu přes GE na i3d soubor zjistím, že surová hmotnost Tatry je zde 97tun! Což je pochopitelně kravina a mým cílem by bylo ji snížit na reálných 10tun. Čistě teoreticky, by se tak mělo stát, pokud bych parametr DENSITY ( dle support fora na Giants-software se jedná o parametry hustoty v tunách na kubický metr a následně generovaný MASS jsou metrické tuny) 10x ponížil, tedy na hodnotu 0.2. ALE! V praxi jsem rychle narazil a ono se tak neděje a při modifikaci jsem narazil hned na několik problémů:
BTW: S MODem Tatry pracuji v rozbaleném stavu, ve stromové struktuře BEZ diakritiky či znamének, mezer apod. GE verze 5.0.3 32bit spouštím VŽDY jako správce, OS W7/64bit Jen abych předešel zbytečným otázkám typu kde se soubory pracuji.

1) Po otevření i3d souboru v GE dle návodu najedu na parametr DENSITY a změním na hodnotu 0.2 ( mimo jiné je to vcelku běžná hodnota co jsem tak vypozoroval z jiných MODů ) SAVE -> zavřu GE. Po uložení modifikovaného i3d se mi vygeneruje další soubor VIZ screen ( o tomto souboru nikde žádná zmínka a ani nevím, co s ním, kam s ním )
Pomuni-li fakt, že mnohdy GE i když píše, že SAVE OK, po znovuotevření editovaného souboru, je opět parametr DENSITY takový, jaký byl! Po opětovném pokusu někdy OK, někdy zase ne a je třeba jej uložit jako SAVE AS! Nechápu podivné chování GE ...
2) Když už mám DENSITY konečně změněnou, parametr 0,2 vidím, MASS ovšem není oněch teroretických 9,7t ale cca 48t. Další pokusy zmenšovat DENSITY nemají lineární průběh, ale jistě exponenciální a i na MIN hodnotu, co mi GE dovolil bylo MASS cca 42tun ... ??? Je zde nějaká návaznost na model samotný?
3) Takto modifikovaný i3d společně se shape souborem zabalím do ZIP a vložím k testu do MODS. Někdy se mi MOD v obchodě objevil, ale při pokusu o koupi hra padla do OS, jindy hra padla do OS už během načítání mapy. VIZ přiložený LOG ( všechny ostatní MODy ze hry byly odebrány ). Takže ve všech směrech neúspěch. Jiné MODy jsou editovat nezkoušel.

Máte někdo zkušenosti s touto úpravou? Případně je někdo ochoten to vyzkoušet? Možná dělám nějakou začátečnickou chybu, či se GE pracuje špatně ( je to dost pravděpodobné ). Pokud by měl k tomuto problému kdokoliv co říci, prosím o jakoukoliv radu. Díky.
Návrat nahoru Goto down
JOHOsvk
Support
Support
JOHOsvk


Počet příspěvků : 554
Registrován : 28. 08. 11

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyThu Aug 01, 2013 6:56 pm

ok dostal som sa na tvoju požadovanú váhu stroja cca kolo 12 ton to čo máš na screene sa mi nestalo tatra šla v obchode kúpiť nespadla mi hra ale problém je ten že po zmene hmotnosti je tatra v hre tak ľahká že keď ju kúpim tak mi lieta po celej mape a je nepoužiteľná skúsim sa s tým ešte pobaviť a dám ti vedieť

EDIT: tak znížil som tu hmotnosť na 42 ton a s tatrou môžeš jazdiť maximálne 35km/h viac už nezmôžem daj vedieť či by ti to stačilo samozrejme rýchlosť tatrovky som ešte neupravil len som v hre dal rýchlosť level3 a znižil som na 80% vtedy sa tatra už neprevracala rýchlosť bola 35km/h


Naposledy upravil bjatskular dne Fri Aug 02, 2013 3:43 pm, celkově upraveno 1 krát (Reason for editing : nepiš další a už vůbec necituj svůj předchozí příspěvek !)
Návrat nahoru Goto down
KoJaKCZE

KoJaKCZE


Počet příspěvků : 9
Registrován : 31. 07. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyThu Aug 01, 2013 7:49 pm

No s tím lítáním. Jak jsem všelijak experimentoval s XML, létání se mi projevilo při vyšším zdvihu zavěšení a měkkém pružení, to by se mělo dát poladit ( protože spousta strojů včetně Pheonixe má reálnou váhu a jezdí se s nimi dobře ) a samozřejmě hodnoty Mk ( Torque - kroutící moment ) protože jelikož Tatra již nemá 97t ale cca 1/10 z toho tak ji do solidního pohybu uvede i méně výkonný motor.
Rychlost není problém doladit ( tedy zatím jsem se nesetkal že by se mi to nedařilo ) Jistou roli, bude hrát asi i těžiště
kód:
<components count="1">
        <component1 centerOfMass="0 0 1.6" solverIterationCount="20" />
   </components>
( toto je z T158 Pheonix ) ale zmiňovaná T815 4x4 má prakticky stejně jen "...1.5" jen počet opakování ( asi volně přeloženo ) je dost rozdílné zde "20" ... 4x4 pouze "4" myslím, že nastavení pérování je dost podobné.

Jak jsi tam dokázal dát těch 10tun? Je možno mi tu upravenou Tatru nasdílet?
Návrat nahoru Goto down
JOHOsvk
Support
Support
JOHOsvk


Počet příspěvků : 554
Registrován : 28. 08. 11

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyThu Aug 01, 2013 9:11 pm

http://ulozto.cz/xcPHF5PD/tatrat8154x4zelenals13-zip

tu máš tu tatru a ešte inštrukcie hmotnosť je na tých spomínaných 42ton motor máš upravený môžeš si ho ešte vyladiť podľa seba ak ešte budeš znižovať váhu tak sa pobav s ťažiskom mne to nešlo vyladiť. Mini návod ako som upravil hmotnosť GE 5.0.1 otvoril som tatru samozrejme som ju mal rozpakovanú klikol som si v GE na samotnú tatru teda to asi vieš vpravo som sa dal na Rihid Body dolu Density som dal na nila keď chceš ísť na nižšiu váhu musíš dať mínusové hodnoty keď zmeníš Density vždy keď zadáš hodnotu daj si kurzor napríklad do Mass alebo na hoc ktorú kolonku a až potom zatvor GE dá ti ponuku či to chces uložiť tak to ulož váha sa ti zmení zozipuj daj do modu kúp a hraj ale upozorňujem ťa dáš nižšiu hmotnosť tatra bude lietať ak to opravíš daj vedieť sám som zvedavý zas sa dačo naučím Smile


Naposledy upravil JOHOsvk dne Fri Aug 02, 2013 9:03 am, celkově upraveno 1 krát
Návrat nahoru Goto down
KoJaKCZE

KoJaKCZE


Počet příspěvků : 9
Registrován : 31. 07. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyFri Aug 02, 2013 2:56 am

JOHOsvk napsal:
...keď zmeníš Density vždy keď zadáš hodnotu daj si kurzor napríklad do Mass alebo na hoc ktorú kolonku a až potom zatvor GI dá ti ponuku či to chces uložiť tak to ulož váha sa ti zmení ...
Ano, to je přesně ten úkon, na který jsem přišel též, když mi GE nechtěl ukládat přepsané hodnoty. Moc díky za rady. Ale přeci jen mám ještě jeden dotaz, mě se pořád nelíbí jak funguje muj GE. Prostě ať dělám cokoliv, podle mě ta moje verze GE 5.0.3 nefunguje správně. Pokaždé, když chci uložit jakýkoliv i3d soubor přesně podle způsobu jak popisuješ, je prostě ten i3d soubor poškozený!
Základní soubor má cca 4,5Mb ... otevřu, změním parametry, kliknu do třeba MASS, zavřu GE, vyskočí mi nabídku "Save ?? " dám ANO. Následně se podívám do složky, a GE uložený i3d má sotva 36kb! ( z původních 4,5Mb !! ) a současně se u něj vytvoří nový soubor vždy s názvem odpovídajíci i3d ale ještě s příponou shapes! ( třeba tatra.i3d.shapes ) To je celý problém, proč mi to nejde editovat a samo mi to nejde ve hře, v tom i3d prostě není NIC! Proč, netuším. Zkoušel jsem jak 64bit tak teď 32bit verzi toho GE 5.0.3 ... ty to edituješ v GE 5.0.1 ... zkusím sehnat ještě tu verzi 5.0.1

Zatím moc díky. Povrtám se v tom odpoledne.

EDIT: No tak samo je to tou verzí. Ta GE 5.0.3 je nějaká nakoplá a prostě neukládá mi i3d správně! S verzí GE 5.0.1 jede vše jak popisuješ ... tohle bylo jádro mého problému.

Návrat nahoru Goto down
JOHOsvk
Support
Support
JOHOsvk


Počet příspěvků : 554
Registrován : 28. 08. 11

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyFri Aug 02, 2013 9:03 am

ono je aj dôležité to v akej verzii je robený samotný mod ak je robeny vo verzii 5.0.1 môže sa stať že niečo nefunguje vo vyššej verzii aj keď dosť sa čudujem lebo vyššie verzie by mali otvarať a podporovať pracu aj s modmi robenými v starších verziach už horšie naopak mod robený v novej verzii určite nie je dobré otvárať v starej verzii to mám aj odskúšane ale GE 5.0.1 je podľa mňa naj používať
Návrat nahoru Goto down
KoJaKCZE

KoJaKCZE


Počet příspěvků : 9
Registrován : 31. 07. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyFri Aug 02, 2013 2:52 pm

No tak pro mě je to jasné ... v 5.0.3 cokoliv jsem zeditoval, tak prostě při ukládání domrvil. Tím u mně tato verze skončila ... 2 protrápené dny.
Návrat nahoru Goto down
PK
SUPER ACE
SUPER ACE
PK


Počet příspěvků : 359
Registrován : 21. 01. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyFri Aug 02, 2013 5:10 pm

Ahojte

Hmotnost a fyzikalne vlastnosti som si ladil uz u niekolkych Modov. Zistil som pri tom nasledujuce:

Co sa tyka zmeny Density. Zasadne je zistit ci tam nie je viac komponentov co maju moznost nastavit Density, kde su a ako su velke. To moze sposobovat to ze aj po znizeni Density na 0 hmotnost nie je nulova!!
Ich pocet by sa mal dat zistit aj z XML kde bude v Casti components viac ako jeden. Ak chces dosiahnut pozadovanu hmotnost treba upravit vahu vsetkych komponentov tak aby bolo zachovane vyvazenie stroja.
Stroje co su tvorene z viacerych komponentov sa ladia x-krat tazsie ako tie co su z 1neho Sad
Zistil som aj to, ze aj origo stroje maju vyssiu hmotnost ako v realy cca 1.2-krat.

Na jazdne vlastnosti ma nesmierny vplyv hmotnost kolies. Dokonca vacsi ako hmotnost samotneho stroja! Zistil som vsak ze realna hmotnost kolies je vo FS nepouzitelna a treba mat aspon 0.15 na koleso a niekedy aj viac (Traktory aj do 0.5). Na 148 co pouzivam je hmotnost kolesa na 0.25 a jazdi dobre. Pricom sa mi nechce verit, ze 1 koleso z Tatry ma 150 kg (Nemam ani potuchy kolko moze mat).

Pokial vozidlo prilis spomaluje v Zakrutach na vine je prilis vysoka hodnota v lateralStiffness. Vacsinou najlepsia volba je nastavit to na 2. Tak to maju vacsinou aj original stroje z hry.

Ked sa upravuje tazisko je niekedy potrebne davat pozor v ktorom komponente sa upravuje a niekedy je treba ho upravit vo viacerych komponentoch.

Co sa tyka max rychlosti, ta je zavisla na max otackach motora a nastavenych prevodovych stupnoch (za predpokladu ze motor dosiahne max otacky pri zadanej hmotnosti a hmotnosti kolies).

Nakladiaky treba testovat aj nalozene pripadne aj s privesom. Naklad moze totizto dost drasticky zmenit jazdne vlastnosti. Niekedy byva nastavena realna hmotnost nakladu v polozke massPerFillLevel pricom vsetky stroje v hre co som zatial pozeral ju maju 0.00005.

Osobne ked ladim dajaky stroj ho mam rozbaleny a pokial editujem iba XML tak ak pri spustenej hre. Vozidlo nasledne predam a kupim znovu cim sa nacitaju nove udaje a ja usetrim cas s vypinanim a zapinanim hry.

Dufam, ze vam to pomoze.
Návrat nahoru Goto down
JOHOsvk
Support
Support
JOHOsvk


Počet příspěvků : 554
Registrován : 28. 08. 11

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptyFri Aug 02, 2013 7:20 pm

PK: dík všetko čo si napísal ovládam okrem nastavovania ťažiska to sa už doučím Smile 
Návrat nahoru Goto down
KoJaKCZE

KoJaKCZE


Počet příspěvků : 9
Registrován : 31. 07. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptySat Aug 03, 2013 8:54 am

PK napsal:
Dufam, ze vam to pomoze.
Ahoj.
No tak to si piš, že mi to pomůže. Jak píšeš o tom těžišti, tak podle mě je to HLAVNÍ α&ω úspěchu! Tedy podle mých pokusů. Jenže já si nejsem zcela jistý, jestli vůbec hodnotu polohy těžiště správně edituji. A to bych potřeboval zjistit. Jak správně píšeš, jisté modely mají více komponent, to jsem již postřehl. Jenže tyto komponenty mají hodnotu těžiště v XML uváděnu třeba:
kód:
<components count="1">
        <component1 centerOfMass="0 -0 -0.8" solverIterationCount="10" />
    </components>
Nejsem si jistý, jestli je toto jediné nastavení. Co by mě ale zajímalo, pokud hodnotami X Y Z měním polohu, jak zjistím, kde se nachází nulová poloha, tedy X=0; Y=0 a Z=0? Ta je nějak učena v modelu samotném, nebo je dle modelu a mass automaticky vypočítána enginem, nebo má herní engine nějakou universální nulu, od které se vždy těžiště odměřuje? Jestli chápu správně, tak X= osa horizontální příčná ( kolmá na směr jízdy ); Y = horizontální podélná ( ve směru jízdy ) a Z = vertikální, pokud chápu špatně tak mě prosím oprav. Ten poslední parametr SolverIterationCount jsem volně přeložil asi jako počet opakování, ale neumím si pod tím představit, co by to mělo dělat. Někde jsou tyto hodnoty 3-5 třeba Pheonix ji má 20 ...
Pokud uvedu příklad na podvozku již zde zmíněné Tatry T815 4x4, tedy jen podvozku bez nádstavby, bude její těžiště odhadem samozřejmě ( lehce zaokrouhleno ) v ose vozidla takže X=0, vemu-li, že NEJ hmota je motor s převody a vlastně celý rám podvozku, který je cca 1m od země, bude tedy Z=1 a přihlédnu-li k rozložení hmoty kabina+motor vs. zbytek podvozku se 2ma koly, mohlo by se v podélné ose nacházet těžiště někde kousek za kabinou, dejme tomu ( při celkové délce vozu 7000mm ) asi 2500mm tedy Y=2,5. To vše za předpokladu, že výchozí bod 0 0 0 těžiště se nachází v úrovni styčné plochy kol a v krajních rozměrech podélných a příčných os modelu ( směrem vpřed a doleva ve směru jízdy ).

K těm hodnotám hmotností kol.... věř tomu, že zadní kolo z obyčejného ZETORu 121 těch 250kg ( možná více ) má. T148 má vzadu soukolí, takže pokud máš mass 0,25 ( chápu, že to jsou tuny ) bylo by to 125kg na 1kus což je opět OK. Váha jedné "balonové gumy" z T815 je cca 130kg odkaz Smile . Takže pokud mluvíš o váze kolies okolo 0,15 = 150kg či traktor gumy zadní 0,5 = 500kg nejsi daleko od reality. Třeba taková zadní guma z 9series FENDTa jistě těch 500kg mít bude, protože to je BIG traktor!
Jinak s tou hmotností kol to byla asi dost zásadní informace! Teď se dívám na tu T815 4x4 v porovnání v mým etalon vozidlem T158 Pheonix a T815 mám mass neskutečných 0,35! a T158 reálných 0,158 ... protože včera jsem pokusně smazal celé sestavení wheels z T815 a nahradil jej čtveřicí wheels z T158, poposunul těžiště a 4x4 jezdí jak perla 70-80 a nepřevrací se, ovládá se skvěle. Ale převracet se přestala až po posunutí těžiště, to neustále považuji za č.1 vedoucí k úspěchu eliminace tohoto problému. Bližší info okolo toho těžiště bych uvítal I love you

EDIT: Pro JOHOsvk: Tu původní TATRU T815 4x4 jsem opustil a zkouším teď pokusy na jiné, převedenou z LS2011 konkrétně tato
kód:
http://www.ulozto.cz/x9FhzRk/tatra4x4red-zip
Návrat nahoru Goto down
PK
SUPER ACE
SUPER ACE
PK


Počet příspěvků : 359
Registrován : 21. 01. 13

Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE EmptySun Aug 04, 2013 4:56 pm

Ahoj

Co sa tyka taziska a kde je bod  0 0 0 to na 100% neviem ani ja ale mysim si, ze je to stred suradnicovej sustavy pokial otvoris mod v GE. Ten co je nakresleny na "podlahe."

Co sa smerov osi tyka tak by to malo byt takto (kamera je presne za vozidlom)
x - by mala byt kolmo na vozidlo smer doprava a dolava (v smere sirky vozidla)
y - by mala byt kolmo na vozidlo smer hore a dole (v smere vysky vozidla)
z - by mala byt pozdlz vozidla v smere dopredu a dozadu (v smere dlzky vozidla)

V PC grafike byva X na sirku monitora Y na vysku monitora a Z do hlbky obrazu.

To vsetko plati pokial je mod spravne otoceny v suradnicovej sustave. Niekedy sa stava ze je to otocene. Prejavuje sa to tak ze napr u modu A pre posun taziska viac ku kabine zo zadu treba zadat -0.1 a u modu B 0.1. Cisto teoreticky moze byt vymenena os X so Z ale to som este nevidel. Smer osi by sa mal dat vycitat z GE alebo tak ze posunies tazisko v danom smere napr o 3 a hned je v hre vidno do ktorej strany sa mod naklana.

Co sa tyka solverIterationCount tak pokial viem (ale tu uz som si nie az tak isty) tak to urcuje silu spojenia medzi komponentmi pokial ich je v Mode viac. V originalnych strojoch byva nastavena na 10 (aj ked je komponent iba jeden).

Som rad ze som pomohol, Snad pomozem aj teraz Smile
Návrat nahoru Goto down
Sponsored content





Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty
PříspěvekPředmět: Re: Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE   Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE Empty

Návrat nahoru Goto down
 
Hmotnost MODU - váha stroje editace pomocí GE
Návrat nahoru 
Strana 1 z 1
 Similar topics
-
» Hmotnost a rychlost traktoru
» vaha
» Editace pole
» editace mapy
» Zpomalování strojů pomocí pageup a pagedown

Povolení tohoto fóra:Nemůžete odpovídat na témata v tomto fóru
ls-novinky.forumczech.com :: Landwirtschafts Simulator 2013 :: Pomoc (LS13) :: Mapy / mody / budovy-
Přejdi na: