Zde vám přináším překlad a modifikaci návodu pro vložení "MoreRealistic" módu do vašich vozidel
PDF ke stažení zde :
[You must be registered and logged in to see this link.]1.odstranit všechny specializace, které by mohli mít problém s kompatibilitou
********************************************************************************************************************
přejmenovat na "mrXXXXXX" protože "mr skripty" poznávají dle "mr" mód
2. vepsat správné specializace do moddesc.xml upravovaného modu
např pro traktor:
- vložit "realisticVehicle" specializaci na první místo
- vložit "realisticMotorized" a "realisticSteerable" nakonec sekce se specializacemi
např :
<specialization name="realisticVehicle"/>
<specialization name="motorized" />
<specialization name="steerable" />
<specialization name="hirable" />
<specialization name="aiTractor" />
<specialization name="bunkerSiloCompacter" />
<specialization name="honk" />
<specialization name="realisticMotorized"/>
<specialization name="realisticSteerable"/>
Mužete si najít všechny kompatibilní specializace pro příslušný typ modu v moddesc.xml -> přímo v archivu "morerealistic.zip"
********************************************************************************************************************
3. otevřít i3d upravovaného modelu a na indexu 0 přepsat shapes "linearDampig" a "angularDamping" (v atributech sekce "rigidBody") na nula!!! 0!!!
********************************************************************************************************************
4. otevřít xml file upravovaného modu -> např "zetor16145.xml"
- vymazat komplet sekci "motor" (<motor>....</motor>)
- nahradit "acceleration speed" sekci tímto : <accelerationSpeed maxAcceleration="1" deceleration="1" brakeSpeed="3" />
- nastavit "fuelusage" a "downforce" na hodnotu 0
- nastavit "bunkerSiloCompacter" hodnotu na 1/4 reálné hmotnosti vozidla (např: hmotnost 4t = hodnota "1" v xml)
- vložit a nastavit "realMaxVehicleSpeed" parametr. Hodnota je v Km/h např : <realMaxVehicleSpeed>40</realMaxVehicleSpeed> <!--traktor nám pojede 40km max-->
- vložit a nastavit "realMaxReverseSpeed" hodnota rychlosti v Km/h . Např : "<realMaxReverseSpeed>12</realMaxReverseSpeed>" <!-- couváme 12Km/h max. -->
- vložit a nastavit "realBrakeMaxMovingMass" parametr. Hodnota je v tunách. Pokud nevíte , co dát , vezměte max. přípustné zatížení traktoru a přidejte mu 50 %. :např - traktor váží 5t + 50% (2,5t) a my tedy napíšeme toto : <realBrakeMaxMovingMass>7.5</realBrakeMaxMovingMass>
- vložit a nastavit "realBrakingDeceleration" parametr. (hodnota decelerace , při sundání nohy z plynu v (m/s2).defaultní hodnoty: 2 = velmi špatné . 3 = špatné. 4 = průměrné . 5 = dobré . 6/7 = kamiony/auta. např : <realBrakingDeceleration>5.9</realBrakingDeceleration>
- vložit a nastavit "realSCX" parametr. SCx = "S" x "Cx" = jedná se o hodnotu součinitelu odporu , které se dopořítáme dnadno tak, že reálné míry násobíme tak, že : šířka x výška x 0,8 x 0,85 = náše hodnota : <realSCX>4.1</realSCX>
- vložit a nastavit "realPtoPowerKW" parametr. Hodnota v Kw. 1 Hp = 0.736 KW. Pokud známe dílu motoru, pak PTO power = 0.92 x Engine power. čili pokud má motor 100Kw , tak je násobíme 0,92 (neb nikdy není výkon 100%ní
čili pro nás výsledek : <realPtoPowerKW>92</realPtoPowerKW>
- vložit a nastavit "realMaxFuelUsage" parametr. Spotřeba v litrech / h. Toto je max spotřeba v plném zatížení motoru (bez přídavného vstřiku). Neznáme li reálnou hodnotu, mužeme si pomoci tímto vzorcem : max. spotřeba = síla(KW) x 0.272. např : <realMaxFuelUsage>17.5</realMaxFuelUsage>
pro další možné přídavné parametry se mužete podívat do již upravených zazipovaných vozidel
-nastavení těžiště a pro každou komponentu přidání "realMassWanted" př: : "<component1 centerOfMass="0 0.6 0" solverIterationCount="10" realMassWanted="4.08" />"
- nyní jdeme na kola -> "wheels" sekce a "autoRotateBackSpeed" nastavíme na hodnotu 1. Example : "<wheels autoRotateBackSpeed="1">"
- pak zkontrolujeme, zda jsou správně nastavena kola v stroj.xml, prní dva řádky říditelná kola (přední) druhé dva zadní kola
- skontrolujem rotSpeed a rotMax/rotMin u říditelných kol. (mužeme najít hodnty pro konkrétní typy traktorů na webu)
- pro všechny kola nastavit hodnotu "mass" na 1, odstranit "longitudalStiffness" a "lateralStiffness", nastavit "damper" na 20 a přidat "brakeRatio". nastavíme "brakeratio" na 1 pro bržděná kola a na 0 na nebržděná.
- kuk na "driveMode" všechna kola : a hodnota 0 jsou nehnaná kola, 2 hnaná kola a hodnota 1 značí kola která jsou hnaná jen při zapnutí 4x4.
- Nastavit správnou hodnotu pružení všech kol. Základní vzorec je : 278 x max. povolený zatížení na jedno kolo v tunách / (suspTravel*100 - 2). Min. suspTravel (propad kola) by měl být přípustný pro všechna vozidla na hodnotě 0.05. (nemusí být 100% přesné
)
nyní mužeme zabalit a jít do hry
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Velmi důležité je mít ve složce MODS soubory, které obsahují nutné věci ke spuštění celého procesu !!!!
ty najdete zde : doporučuji všechny
[You must be registered and logged in to see this link.] morerealistic se stará o samotné spuštění fyziky ve hře - je nutný!!!
[You must be registered and logged in to see this link.] dolaďuje fyziku original mapy
[You must be registered and logged in to see this link.] definuje fyziku original modů
[You must be registered and logged in to see this link.] řeší fyziku alternativTipping
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
ŘAZENÍ v MR stáhneme a rozzipujeme toto :
[You must be registered and logged in to see this link.](odtud budem brát potřebné soubory)
Takže pro řazení ručne musíme udělat několik maličkostí,...... nic těžkého,.....
1)
upravit to v moddeskDo nápovědy <l10n> vložíme toto:
<text name="MRFULLPOWERSHIFTGEARUP"><en>Shift up</en><cz>Řadit nahoru</cz></text>
<text name="MRFULLPOWERSHIFTGEARDOWN"><en>Shift neutral</en><cz>Řadit neutrál</cz></text>
<text name="MRFULLPOWERSHIFTNEUTRAL"><en>Shift down</en><cz>Řadit dolu</cz></text>
<text name="MRFULLPOWERSHIFTREDUCTION"><en>Gear reduction</en><cz>Řazení redukce převodovky</cz></text>
(aby jsme měli hezky napovězeno, co vlastně ve hře děláme
)
2)
musíme zapsat cestu ke skriptu, který to celé řídí takže specializations a vložíme řádek :
<specialization name="mrFullPowershift" className="mrFullPowershift" filename="Scripts/mrFullPowershift.lua" />
(samozřejmě správně nastavit cestu k souboru lua )
3)
zapneme tuto funkci v types<specialization name="mrFullPowershift" />
4)
nastavit detekci "želvy"v mrFullPowershift.lua se kouknem kam nám vede cesta k textuře turtle1.dds a turtle2.dds
(je to zapsáno tuším někde okolo padesátého řádku) ,
ti su pak vložíme do příslušné složky
5)
NASTAVÍME SI VSTUPY PRO OVLÁDÁNÍ ŘAZENÍ ,...... čili do "inputBindings" vložíme:
<input name="MRFULLPOWERSHIFTGEARUP" mouse="MOUSE_BUTTON_LEFT" />
<input name="MRFULLPOWERSHIFTGEARDOWN" mouse="MOUSE_BUTTON_RIGHT" />
<input name="MRFULLPOWERSHIFTNEUTRAL" mouse="MOUSE_BUTTON_MIDDLE" />
(samozřejmě klávesy si mužeme přenastavit dle libosti)
6)
nastavení stroj.XMLv xml stroje si vložíme
<fullPowershift motorMaxRpm="2600" motorMinRpm="730" motorMinRpmForMaxPower="1800" gearShiftTimeMs="250" usedReduction="true">
<fwdGears defaultGear="1">
<gear speed="07.80" redSpeed="03.10" />
<gear speed="14.10" redSpeed="04.10" />
<gear speed="20.30" redSpeed="06.50" />
<gear speed="26.70" redSpeed="08.50" />
</fwdGears>
<revGears defaultGear="1">
<gear speed="03.80" redSpeed="02.80" />
<gear speed="10.00" redSpeed="07.60" />
</revGears>
</fullPowershift>
kdy
gear speed je rychlost na danném kvaltu
redspeed je rychlost stejného stupně redukovaného
revGears to samé ale na spátečce
Hodnoty si samozřejmě nastavíme podle reálného stroje, který si upravujeme ve hře
, čili počet kvaltů a jejich síla a točky jsou nyní na nás,......... a samozřejmě upravíme i řádek "fullPowershift "
kdy
motorMaxRpm jsou maximální točky motoru
motorMinRpm jsou minimální točky motoru
motorMinRpmForMaxPower minimální točky v tahu
gearShiftTimeMs čas pro řazení
vše ukládáme, zipujem a jdeme do hry na test
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Detekce prokluzu kol :ve stroj.xml pouze dopíšeme tento řádek :
<realDisplaySlip>true</realDisplaySlip>
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
"ZAHRABÁNÍse stroje"1)
stáhneme si onen skriptík,..... a to zde :
[You must be registered and logged in to see this link.]2)
opět vkládáme do moddesk :
do "specializations"
<specialization name="mrFallingWheels" className="mrFallingWheels" filename="Scripts/mrFallingWheels.lua" />
(zase kontrolujeme cestu kam jsme si luaskript vložili)
do "Types" :
<specialization name="mrFallingWheels" />
3)
do stroj.xmlsekce "wheels"
ke každému kolu dopsat"
furrowDepth="0.1" realWheelComponent="1"
kdy
furrowDepth by měla být hodnota propadu
a
realWheelComponent asi počet komponent na daném kole,... ale u toho jsem nijak dál nepátral, takže ruku do ohně bych nevložil,... snad mě někdo doplní
XXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXXX
Mnoho zábavy Jindar-CZ-
za psychopodporu při práci special thanx for MajkyCZ