jindar-cz- Moderátor
Počet příspěvků : 457 Registrován : 20. 07. 11
| Předmět: IndorSounds / vnitřní zvuky Wed Oct 23, 2013 9:09 am | |
|
Manuál k instalaci “Vnitřních Zvuků” do LS2013/FS2013/TS2013 (PDF verze ke stažení zde : [You must be registered and logged in to see this link.] )Dnes vám přináším překlad a osvětlení návodu pro vložení vnitřního zvuku do stroje 1)Vybereme si mód, který chceme upravit,............ 2)Rozzipujeme si jej (doporučuji na plochu) původní zip se strojem si zazálohujeme 3)najdeme si složku , která obsahuje již nějaké luaSkripty, pokud taková není, tak si ji vytvoříme, v našem případě to bude složka s názvem Skripty 4) do této složky si vložíme tento [You must be registered and logged in to see this link.] luaSkript, ovládající zvuky 5)najdeme si soubor modDesc.xml v našem rozzipovaném modu 6)otevřeme jej v programu Notepad++ (viz. zde: [You must be registered and logged in to see this link.] ) 7)Najdeme si tagy specializací a mezi ně vložíme cestu k našemu novému skriptu “sound.lua” př: <specializations> <specialization name="Sound" className="Sound" filename="Skripty/Sound.lua"/> </specializations>(Pokud stroj tyto tagy nemá, můžeme si je vytvořit - doporučuji hnedle někde nad “StoreItems” - jen musíme dodržet pár zásad týkajících se propojení moddesku a stroj.xml -> k tomu se dopracuji někdy v dalších návodech)8)Nyní ještě musíme vložit definici funkce mezi tagy “Types” a to tak , že ji tam prostě a jednoduše dopíšeme,....... <vehicelTypes> <type xxxxxxxxxxx> <specialization name="xxxx" /> <specialization name="xxxx" /> <specialization name="xxxx" /> <specialization name="xxxx" /> <specialization name="Sound" /> </Type>9) Uložíme, zavřeme modDesc.xml a jdem si napáchat chos do zvuků ve složce rozzipovaného modu 10) (zde mohu pracovat s dvěma různými postupy a dále vám je oddělím barevně pro lepší orientaci) a) V této složce si vytvoříme (pokud neexistuje) složku , do které si vložíme zvuky, jež chceme použít , pro náš stroj……. (mužeme si je sami nahrát a pak nastříhat a vykonvertovat nejlépe do *.ogg, nebo jiného podporovaného formátu……) b) pouze si najdeme složku, která už obsahuje zvuky , které stroj využívá a my si je později jen ztišíme…………..
11)najít “stroj.xml” (soubor většinou s názvem samotného stroje s koncovkou xml,........ kde jej najdeme a jak se bude jmenovat také najdeme v modDesc.xml na pozici mezi tagy ”StoreItems” v řádku <xmlFilename>xxxxx.xml</xmlFilename> kdy xxxx udává název námi hledaného xml souboru)12) Tento soubor si otevřeme také v Notepad++ 13) a zde si vytvoříme tagy, které nám budou sloužit pro definování zvukových souborů a nastavení hlasitosti u zvuků, které uslyšíme uvnitř stroje (ještě připomenu, že každý stroj muže využívat jiné množství zvuků, jiné formáty, i hlasitosti, a vy si můžete tyto zvuky nastavovat pro vnitřní i vnější kameru podle vaší vůle,....... vždy jde o to,jen vyzkoušet, popřípadě neudělat chybu ) a) <!-- indoor sounds --> <internalSound file="zvuky/zetorMotorVchodu.ogg" pitchOffset="1" pitchScale="0.02" pitchMax="1.55" volume="0.3" /> <internalSoundRun file="zvuky/zetorStartovani.ogg" pitchOffset="0.5" pitchScale="0.025" pitchMax="1.05" volume="0.5" /> <internalStartSound file="zvuky/zetorChcipni.ogg" pitchOffset="1" volume="2.5"/>
A takto můžeme pokračovat doalelujá (toto je ukázka našich zvuků v OGG)b) <!-- indoor sounds --> <internalSound file="sounds/jd_int_idle.wav" pitchOffset="1" pitchScale="0.02" pitchMax="1.55" volume="0.3" /> <internalSoundRun file="sounds/jd_int_run.wav" pitchOffset="0.5" pitchScale="0.025" pitchMax="1.05" volume="0.5" /> <internalStartSound file="sounds/jd_int_start.wav" pitchOffset="1" volume="2.5"/>
( toto je ukázka ztišení původních zvuků ) 14)až dokončíme, vše uložíme, zavřeme notepad++,..... 15)Mod zazipujeme a jdeme zkusit do hry Samozřejmě, že se může na poprvé celý tento postup zdát složitý, a pokud uděláte někde chybu, hned vám to hra vyčte tím nejnechutnějším způsobem (nekoupíte stroj, nebude stroj v nabídce, vyskočí na vás hláška, že někde není dost místa, padne hra a pod,..... ) To jsou jen znaky toho, že jste nedodrželi návod, nebo někde něco přehlédli, pomnuli a pod,....... Pokud k tomu dojde, zopakujte si celý postup ještě minimálně 10x, než někde ze sebe uděláte nobíky,..... a pak se třeba mě teprve ptejte, kde je chyba jako autor originál verze manuálu v DE je uveden Flasher jako autor LuaSkriptu je uveden Templaerjimž tímto děkuji za celou CZ komunitu cz verze návodu a jeho rozvinutí Jindar-CZ-(programy, které v návodech uvádím nemusí být nutně jediné, které mužeme použít, jedná se jen o mé doporučení a odkaz na věci, které mě nejvíce vyhovují při práci ) PROSÍM NEŠÍŘIT BEZ UVÁDĚNÍ AUTORŮ - NEPŘIVLASTŇOVAT, NEMODIFIKOVAT, NEPOKRÁDAT, NEŽÁDATI MANŽELKY BLIŽNÍHO SVÉHO A PODOBNÉ VYLOMENINY!!! | |
|