luikasek20 štamgast 5
Počet příspěvků : 61 Registrován : 28. 11. 13
| Předmět: blender Wed Feb 11, 2015 6:13 pm | |
| zdravim
aky potrebujem blender na prevod ?? | |
|
luikasek20 štamgast 5
Počet příspěvků : 61 Registrován : 28. 11. 13
| Předmět: Re: blender Thu Feb 12, 2015 7:33 am | |
| zdravim ked chcem nainstalovat i3d addon tak mi pise chybu "failed to get addons path" | |
|
Čmelák 12 Moderátor
Počet příspěvků : 282 Registrován : 01. 08. 11
| Předmět: Re: blender Thu Feb 12, 2015 12:44 pm | |
| Ja používám Blender verzi 2.62 a addon z LS 2013,který když instaluješ podle návodu,tak Blender spadne a pak ho ani nerozjedeš,většinou.Postup mám tedy jiný a Blender funguje jak má.Používám ho i nyní na FS15.
Takže verze Blenderu 2.62 blender_i3d_export_5.0.1 soubor z FS 2013(pokud nevlastníš 2013,.zip zašlu)
Postup: po nainstalování Blenderu rozbalit blender_i3d_export_5.0.1 a složku io_scene_i3d zkopírovat sem: C/Program Files/Blender Foundation/Blender/2.62/scripts/addons. Otevřít Blender, kliknout na File/User Preferences/Addons. V otevřeném okně vlevo najít a kliknout na import/export v okně najít import-Export: i3d format,zaškrnout zatržítko a dole kliknout na Save As Default.Restartovat Blender. | |
|
luikasek20 štamgast 5
Počet příspěvků : 61 Registrován : 28. 11. 13
| Předmět: Re: blender Thu Feb 12, 2015 4:56 pm | |
| ved to som uz spravil aj mi to exportovalo len bud mi to Giants neotvori napise ze zlyhal alebo su tam same errory a chybaju nejake casti modelu ....je to na prd vsetko na ytb su same navody ako co spravit ale nikde neni napisane ani nic do akeho formatu treba exportovat zo .skp | |
|
Čmelák 12 Moderátor
Počet příspěvků : 282 Registrován : 01. 08. 11
| Předmět: Re: blender Thu Feb 12, 2015 5:06 pm | |
| Ja exportuji ze Sketchupu do .obj | |
|
luikasek20 štamgast 5
Počet příspěvků : 61 Registrován : 28. 11. 13
| Předmět: Re: blender Fri Feb 13, 2015 7:34 am | |
| dal som to do .obj a aj mi to exportoval ale ked to otvorim v GE tak niektore casti modelu tam niesu
to mi pise v Scripting
Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Carpet_Berber_Pattern_Gray.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Fencing_Mesh_Blue.png'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Metal_Aluminum_Anodized.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/fast_hid_off_road_lights.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Metal_Steel_Textured_White.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Material3.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Carpet_Berber_Multi.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Metal_Corrogated_Shiny.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Mirror.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Metal_Steel_Textured.jpg'. Error: Can't load resource 'C:/Users/Lukáš/Documents/Hunting Unlimited 2010/screenshots/Material6.jpg'. Error: UVs out of range [-8,8] Mesh109 Group1 Model'. C:\Users\Lukáš\Documents\Hunting Unlimited 2010\screenshots\untitled.i3d (11969.20 ms) Error: Unsupported 32bit index mesh cooking 'Mesh.051'.
| |
|
Čmelák 12 Moderátor
Počet příspěvků : 282 Registrován : 01. 08. 11
| Předmět: Re: blender Fri Feb 13, 2015 11:52 am | |
| Error: Can't load resource Ten model,respektive soubor i3d otevři v textovém editoru a zkontroluj cestu k texturám.
Error: UVs out of range [-8,8] Některá textura se na jedné ploše objevuje více než 8x,dá se opravit,ale textura se rozhodí nebo rozmaže.
| |
|
saikop Master
Počet příspěvků : 123 Registrován : 24. 01. 14
| Předmět: Re: blender Fri Feb 13, 2015 8:23 pm | |
| Giant neumí .jpg - jen .png a .dds | |
|
luikasek20 štamgast 5
Počet příspěvků : 61 Registrován : 28. 11. 13
| Předmět: Re: blender Sat Feb 14, 2015 11:22 am | |
| | |
|
JTM1 štamgast 1
Počet příspěvků : 21 Registrován : 16. 03. 15
| Předmět: Re: blender Mon Mar 16, 2015 8:40 am | |
| Z Blenderu jde exportovat rovnou do .i3d, ale pak je nutný otevřít .i3d v editoru a ručně upravit cesty k texturám, protože se to tam zapíše buď jako komplet cesta, nebo jsou předtím dvě lomítka - nastavení cesty musí být na relativePath="true" - což by mělo být dobře - pokud chceš o adresář vejš, napíšeš tam před tu cestu ../ - například: filename="../textury/textura.dds" - to znamená, že se vrátíš o jeden adresář výše, pak se dostaneš do adresáře textury a v něm načteš texturu textura.dds, samozřejmě můžeš jít i o více úrovní v adresářích nahoru, za každou úroveň jen prostě přidáš ../ a za to napíšeš tu cestu z daný úrovně k tý textuře. Textury je nejlepší převádět do .dds, to stačí i dodatečně a v .i3d pak jen upravit koncovku dané textury. Textury musí být do čtverce (8x8, 16x16, 32x32, 64x64, 128x128, 256x256, 512x512, 1024x1024, 2048x2048, 4096x4096) - je lepší používat menší. A v .dds můžeš používat i alfa kanál - ten ti zajišťuje průhlednost - třeba když budeš dělat drátěnej plot. Ty chyby při otevírání můžou bejt i cestou - nemá to rádo diakritiku - nejlepší je vytvořit si adresář přímo v kořeni disku, bez mezer a diakritiky. Error: UVs out of range [-8,8] - to může znamenat i to, že objekt má moc polygonů (nebo čeho ), takže pokud je to něco většího a složitějšího, musí se to buď v modelovacím programu nějak zjednodušit, nebo rozdělit na více částí, nebo se to dá nechat a udělat nějak pseudo objekt a z něj se odkazovat na ten složitější objekt - taky sem to řešil a vyřešil tím rozdělením, to odkazování jsem nějak nikde na netu nenašel, jen zmínku o tom, že se to dá řešit takhle. Ale může to být i ta chyba mapování, to jsem zase někde našel návod, že musíš upravit to mapování - nějak se musí upravit ty hodnoty, aby to nebylo větší než 8,0 a -7,9 - taky to najdeš na netu, ale nevím, nezkoušel jsem to. Pokud by to byl objekt, co jsem modeloval a měl bych podezření na to mapování, nejspíš bych ho zkusil znova otexturovat. | |
|